Czytałem dziecku, nauczyłem je czytać! – mówi Wojciech Mann w spocie promującym kampanię #TataTeżCzyta2025, w którym wystąpił wraz z synem, Marcinem.
Siedząc, leżąc, stojąc. W tramwaju, w poczekalni, w łóżku. Czytaj! Samemu sobie, a przede wszystkim dziecku. Na każdym etapie jego rozwoju.
#TataTeżCzyta to ogólnopolska kampania zapraszająca do czytania mężczyzn – którzy statystycznie wciąż czytają mniej niż kobiety.
Dzieci, którym rodzice regularnie czytają, już w wieku trzech lat rozumieją dwa razy więcej słów niż ich rówieśnicy!
Czytanie wpływa na rozwój, stymuluje życiowe sukcesy. Pozwala zrozumieć siebie i innych; zdystansować się wobec trudów dorastania. Daje wiedzę, która idzie w parze ze sprawczością.
Spot z udziałem Wojciecha oraz Marcina Mannów, powstał dzięki wsparciu PRO BONO! Spot pojawi się w Internecie, w radiu, w telewizji, a także w przestrzeni publicznej i miejskiej.
Reżyser: Tadeusz Śliwa
Operator: Michał Sobociński
Koncept kreatywny i scenariusz: Brain
Producent: Michał Wilk
Kierownik produkcji: Arek Waś
Produkcja: Otofilm
Postprodukcja: OrkaFilm
Udźwiękowienie: CafeOle
As. produkcji: Weronika Preiss
Montaż: Robert Gryka
Scenograf: Darek Walaszczyk
Rekwizytor: Piotr Gołaszewski
Gaffer: Janusz Bulanda
Steadicam: Marek Zajączkowski
Ostrzyciel: Przemek Gabryjelski
As. kamery: Jakub Skrzypczyński
Video: Michał Kreft Dźwięk: Piotr Pacuła
Kostiumy: Martyna Perkowska
Charakteryzacja: Paulina Mielniczek
Dyżurni planu: Yellowóz
Kierownik planu: Remik Kubiak
Transport: Piotr Waś
Strona kampanii: www.tatatezczyta.pl
Fundacja Powszechnego Czytania dziękuje wszystkim zaangażowanym w powstanie spotu, a także partnerom kampanii. Szczególne podziękowania za wsparcie kieruje także do GroupM, oraz sieci kin Helios.