Regulamin serwisu
Regulamin SERWISU INTERNETOWEGO FUNDACJI POWSZECHNEGO CZYTANIA DOSTĘPNEGO POD ADRESEM WWW.FPC.ORG.PL
I. Postanowienia wstępne
1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, polegających na umożliwieniu Użytkownikom dostępu do strony internetowej Fundacji Powszechnego Czytania (dalej: „Fundacja”), działającej pod adresem https://www.fpc.org.pl, a także korzystania z jej funkcjonalności, w tym z narzędzi służących do przekazywania darowizn na realizację celów statutowych Fundacji (dalej łącznie: „Serwis”).
2. Fundacja jako podmiot dostarczający Serwis, prowadzi działalność w Warszawie (ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa) oraz posługuje się numerami: NIP: 7010891702, REGON: 381776001, KRS: 0000756841.
3. Z Serwisu mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w tym osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej. Osoby o ograniczonej zdolności do czynności prawnych mogą korzystać z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym po uzyskaniu zgody przedstawiciela ustawowego. Wszystkie te podmioty określane są dalej jako „Użytkownicy”.
4. Fundacja świadczy usługi Serwisu zgodnie z Regulaminem. Użytkownik zobowiązuje się zapoznać z treścią Regulaminu i stosować się do jego postanowień.
5. Przystępując do korzystania z Serwisu, Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu od chwili nawiązania połączenia z Serwisem do czasu zakończenia połączenia. W przypadku, gdy Użytkownik dokonuje za
pośrednictwem Serwisu wpłat darowizn, związanie Regulaminem obejmuje okres, w którym Użytkownik i Fundacja realizują działania dotyczące wpłaty darowizny.
6. W ramach Serwisu Użytkownik może przeglądać zamieszczone w nim treści, uzyskać dostęp do narzędzi pozwalających przekazywać Fundacji darowizny pieniężne, a także korzystać z innych udostępnionych w Serwisie funkcjonalności.
7. Aktualny Regulamin jest nieodpłatnie dostępny w stopce Serwisu. Fundacja udostępnia Regulamin w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie oraz odtworzenie w systemie teleinformatycznym, którym posługuje się Użytkownik.
II. Wymogi techniczne i organizacyjne dotyczące korzystania z Serwisu
1. Fundacja informuje, że minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu po stronie Użytkownika obejmują:
a) urządzenie z dostępem do Internetu (np. komputer, telefon, tablet),
b) przeglądarkę internetową obsługującą HTML oraz JavaScript,
c) aktywną obsługę plików cookies oraz JavaScript.
2. Korzystanie z Serwisu może wiązać się z typowym ryzykiem związanym z korzystaniem z Internetu, takim jak wirusy lub nieuprawniona ingerencja osób trzecich. Fundacja zaleca stosowanie odpowiednich zabezpieczeń, w tym
oprogramowania antywirusowego.
3. Fundacja zapewnia Użytkownikom dostęp do aktualnych informacji dotyczących szczególnych zagrożeń związanych z usługami elektronicznymi oraz informacji o funkcjach i celach oprogramowania niewchodzącego w skład usług Serwisu, a wprowadzanego przez Fundację do systemu teleinformatycznego Użytkownika.
Informacje te będą publikowane w Serwisie.
4. Zabronione jest umieszczanie przez Użytkownika w Serwisie treści niezgodnych z prawem. W przypadku otrzymania wiarygodnego zawiadomienia o bezprawnym charakterze danych dostarczonych przez Użytkownika do Serwisu, Fundacja uprawniona jest do ich zablokowania.
5. Osoby fizyczne mogą korzystać z Serwisu bez konieczności podawania danych osobowych, o ile charakter czynności wykonywanych w Serwisie nie wymaga ich podania. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w części IV Regulaminu oraz w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych.
6. Fundacja umożliwia przekazanie darowizny na cele statutowe Fundacji, zapewniając dostęp do internetowych narzędzi wpłat, obsługiwanych przez podmioty trzecie oraz udostępnia informacje niezbędne do zlecenia przelewu
darowizny na rzecz Fundacji.
III. Zasady przekazywania darowizn
1. Darowizny na cele statutowe Fundacji można przekazywać:
a) poprzez tradycyjny przelew bankowy, w tym w walutach innych niż polski złoty, korzystając z danych do przelewu udostępnianych w Serwisie;
b) korzystając z internetowych narzędzi wpłat dostarczanych przez podmioty trzecie (dalej: „Operatorzy Płatności”).
2. Zasady realizacji płatności internetowych, obejmujących darowizny na rzecz Fundacji, w szczególności dla wpłat jednorazowych, wpłat cyklicznych lub wpłat celowych (dotyczących oznaczonych projektów dobroczynnych prowadzonych przez Fundację), określa każdorazowo Operator Płatności, w regulaminie lub w
innym podobnym dokumencie stosowanym i udostępnianym przez Operatora Płatności.
3. Fundacja informuje, że udostępniane w Serwisie internetowe narzędzia wpłat mogą być dostarczane przez różnych Operatorów Płatności. Fundacja zachęca Użytkowników przed dokonaniem wpłaty darowizny do zapoznania się z zasadami realizacji płatności internetowych stosowanymi przez Operatora Płatności.
IV. Dane osobowe
Fundacja jako administrator danych osobowych przetwarzanych w związku z funkcjonowaniem Serwisu, zapewnia zgodność tych działań z przepisami prawa.
Szczegółowe zasady przetwarzania danych określone są w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych, dostępnej również w stopce Serwisu.
V. Reklamacje dotyczące działania Serwisu
1. Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą funkcjonowania Serwisu, kierując ją na adres: [email protected]
2. Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwisko lub nazwę Użytkownika,
b) opis zgłaszanych nieprawidłowości,
c) okoliczności uzasadniające reklamację,
d) co najmniej adres e-mail właściwy do kontaktu z Użytkownikiem i przekazania Użytkownikowi odpowiedzi na reklamację.
3. Jeśli reklamacja nie spełnia powyższych warunków, Fundacja poinformuje Użytkownika o konieczności jej uzupełnienia, o ile podał dane kontaktowe.
4. Fundacja udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
5. Odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail wskazany przez Użytkownika.
VI. Postanowienia końcowe
1. Fundacja zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie.
2. Fundacja może dokonać zmian Regulaminu w szczególności z przyczyn takich jak: zmiany przepisów prawa, konieczność dostosowania do decyzji organów administracji, poprawa funkcjonowania Serwisu, zwiększenie bezpieczeństwa, przeciwdziałanie nadużyciom, zmiany technologiczne lub funkcjonalne Serwisu, wprowadzenie nowych usług lub funkcji, a także zmiany o charakterze organizacyjnym czy identyfikacyjnym Fundacji.
3. Wszelkie pytania oraz zgłoszenia dotyczące działania Serwisu można kierować na adres: [email protected].
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26.11.2025